Polski rynek e-commerce rośnie o ponad 18% rocznie i rozwija się najbardziej dynamicznie w Europie

Wartość rynku e-commerce w Polsce przekracza magiczną barierę 50 mld PLN, a z zakupów internetowych w najróżniejszej formie korzysta prawie 30 mln Polaków takie są fakty.

Zakupy można robić już nie tylko przez stronę internetową, aplikację na smartfon, lecz również za pośrednictwem mediów społecznościowych. Każdego dnia w naszym kraju powstaje średnio 21 sklepów internetowych, a ich całkowita liczba sięga już ponad 30 tys., co stanowi wzrost o ponad 6% r/r. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy polski rynek sprzedaży internetowej wzrósł o 1,8 tys. nowych podmiotów. Skala zakupów przez Internet jest na tyle duża, że jedna z czołowych firm kurierskich w „najgorętszym” dniu w roku obsługuje nawet milion paczek. Polska stała się międzynarodowym hubem logistycznym, w którym procesowane są zamówienia i zwroty dla największych europejskich platform i sklepów internetowych. Jeśli dodamy do tego atrakcyjny kosztowo rynek pracy i – w porównaniu do średniej europejskiej – ciągle stosunkowo niewielki udział kanału internetowego w handlu detalicznym, nie ulega wątpliwości, że e-commerce w Polsce będzie się nadal prężnie rozwijał. W efekcie będzie miał coraz większy wpływ na krajobraz magazynowy w naszym kraju, a także na wzrost popytu na powierzchnię logistyczną i zwiększenie wymagań w stosunku do specyfikacji technicznych budynków, ich wyposażenia oraz automatyzacji.